Okul öncesi Öğretmenleri Paylaşım Yeri

19 Ağustos 2018 Pazar

Okul Öncesi Uyum Haftası Oyunları

isimleri hafızada tutma:
Çocuklar daire şeklinde minderlere otururlar. Öğretmen oyunu kısaca anlatır ve oyunu başlatır. Öğretmen kendi ismini söyler daha sonra yanındaki çocuğun ismini söyler. Yanındaki çocukta hem öğretmeninin hem kendi ismini ve ondan sonraki çocuğun ismini söyler. Oyun kendinden önceki çocukların ismini, kendi ismini, ondan sonraki çocuğun ismini söylenerek devam eder.



topu atalım ismimizi söyleyelim:

Çocuklar daire şeklinde minderlere otururlar. Öğretmen oyunu kısaca anlatır ve oyunu başlatır. Öğretmen elindeki küçük yumuşak bir topu ilk önce kendi ismini söyleyerek ve karşısındaki çocuğa topu atar. Çocukta kendi ismini söyler ve başka bir çocuğa topu atar. Oyun bu şekilde devam eder.(istenirse oyun tekrar oynanabilir.) Bu arada bu top değilde başka bir nesne ilede oynanabilinir.(mesela holohop)


karşındakinin özelliğini bil?:
Çocuklar daire şeklinde masada yada minderde otururlar. Öğretmen oyunu kısaca anlatır ve oyunu başlatır. Öğretmen istediği bir çocuğun özelliklerini söyler(saç uzunluğu kısalığı,göz rengi,tokası,tşörtü vb. özellikler). Diğer çocuklarda bu özelliklere uygun çocuğun kim olduğunu bulmaya çalışır. Doğru tahmin eden çocuk bu sefer bir çocuğun özelliğini söylemeye devam eder.(oyun her çocuğun özelliği söylendikten sonra biter.)
merhaba oyunu:
Çocuklar sınıfta ayakta değişik yerlerde dururlar. Öğretmen oyunu kısaca anlatır ve oyunu başlatır. Öğretmen mp3 player da klasik bir müzik cd si koyar.
Sonra çocuklar müzik eşliğinde sınıfta gezmeye başlarlar. Müzik durduğu anda çocuklar yanındaki çocukla el ele sıkışıp ilk önce “merhaba” der. Daha sonra her ikiside isimlerini söyler. Müzik başladığında ise “hoşçakal” diyerek sınıfta dolaşmaya devam eder. Oyun müzik durdurulup başlatılarak devam eder.
İsim ve şekil:
Tüm öğrenciler halka seklinde dururlar. Sirayla herkes adini söyler ve ardindan bir hareket, sekil ya da mimik yapar.
Öğrencilerin hepsi isimlerini ve hareketlerini bitirdikten sonra sirayla herkesin adi soylenir ve hareketi yapilir.
Isim ve hareket:
Öğrenciler isimlerini söylerler ve ardindan o an içinde bulunduklari ruh halini belirten (örnegin: el çirpma, basla
selamlamak…) bir hareket yaparlar.Öğrencilerin hepsi isimlerini ve hareketlerini bitirdikten sonra sirayla herkesin adi soylenir ve hareketi yapilir.
İSMİMİZİ RİTİMLE SÖYLEYELİM
  • Öğrenciler yarım ay şeklinde oturur.
  • Öğretmen ellerini çırparak ve ismini heceleyerek “Benim adım Bilge senin ki ne?” diye sorar.
  • Daha sonra çocuklar sırayla birbirlerine önce adlarını söyleyip sonrada arkadaşına adını sorarak oyunu devam ettirir.
  • Her öğrenci adını söyleyene kadar oyun devam eder.
  • Oyuna farklı hareketlerde katılabilir. Ayağını yere vurma, elleriyle dizine vurma vb.

ADINI SÖYLEYEN HEYKEL
Öğretmen sınıfta bir müzik açar.
  • Çocuklara müziği durdurduğunda heykel gibi hareketsiz kalmalarını söyler.
  • Öğretmen müzik durduğunda bir çocuğun yanına giderek  “Benim adım Bilge senin adın ne?” diyerek sorar.
  • Çocuklardan adlarını yüksek sesle söylemelerini ister.
  • Her çocuğun adı söylenene kadar oyun devam eder.
  • Öğretmen çocuklardan farklı pozisyonlarda duran heykel olmalarını isteyebilir.
HOPLARIZ ZIPLARIZ OYUNU
  • Öğretmen aşağıdaki tekerlemeyi söyler.
  • Herkes  yer çömelir ve gözlerini kapar.
  • Bir çocuklun üzeri örtülür ve “Kim yok?”  diye sorulur.
  • Diğer çocuklar ayağa kalkar ve kimin olmadığını bulmaya çalışır.
Hoplarız zıplarız Havalara uçarız Kedi gibi yumulur Gözleri de kaparız
KAHKAHA OYUNU
  • Öğrenciler yarım ay şeklinde oturur.
  • Öğretmen elindeki topu çocuklara gösterir ve “Bu topu havaya atacağım tekrar tutuna kadar herkes kahkaha atacak“ ve  “Topu tuttuğumda da herkes çok sessiz olacak” der.
  • Öğretmen topu her atıp tuttuktan sonra bir çocuğun adını söylemesini ister.
  • Oyun her çocuk adını söyleyene kadar devam eder.
  • Aynı zamanda öğretmen bu oyunla çocuklara sesli-sessiz kavramını öğretmiş olur.
İSİM TRENİ
  • Çocuklar bir halka oluştururlar.
  • En iyi tren taklidi yapan bir öğrenci ortaya çıkar. “Puf”, “puf”, ”çuf”, “çuf”, “düüt” gibi sesler   çıkararak  ve bu arada kendi ismini tekrarlayarak , halkanın içinde dolanır.
  • Tren başı olan çocuk bir diğer öğrencinin önüne gelerek elini sıkar ve “Merhaba, ben ….. (ismini söyler)” Tanıştığı çocuk da ismini söyleyince arkadaşını elinden tutar ve arkasına alır. Böylece bu çocuk ikinci vagon olur. İki çocuk birlikte bir yandan tren sesi çıkarırken ilk çocuğun ismini tekrarlar.
  • İlk iki çocuk bir üçüncü çocuğun önüne gelir, elini sıkar ve tanışırlar ve üçüncü çocuk da trene vagon olarak eklenir ve halkanın içinde dolanırlar onun ismi söylenir. (Bu arada vagon başı ikinci çocuk olur)
  • Böylece her çocuk ile tanışılır her çocuğun ismi bir tur söylenir.
TANIŞMA, SELAMLAŞMA
Çocuklar iç içe iki daire halinde zıt yönde yürürler. Eğitmen özel bir işaretle “dur” der. Her iki dairedeki  çocuklar dururlar. Karşı karşıya olanlar isimlerini birbirine söyler.
ÖNDEKİNİN AYNISINI YAP
Çocuklar birbirlerinin omuzlarını tuturak bir sıra olurlar. Yüzler enselere bakacak şekilde  kollar uzatılarak öndekinin omuzlarından hafifçe tutulur. Grup daire çizerek yürür. En öndeki çoçuk bazı hareketler yapar. Başını sağa eğer, sola eğer, omuzlarını kaldırır indirir, diz çöker. Arkadaki çocuklar onun aynısını taklit etmeye çalışırlar. Bir iki turda bir lider değişir.
Amaç: Katılımcıların birbirlerinin isimlerini öğrenmesini ve iletişim kurmalarını sağlamak.
Sayı: En az 10 kişi
Süre: 10 dakika
Malzemeler: Katılımcı sayısı kadar balon, 5-10 tane Asetat Kalemi, CD ya da kaset çalar.
Tüm katılımcılara birer tane balon dağıtılır. Balonları şişirmeleri ve üzerine isimlerini ve geldikleri ilin adını yazmaları istenir. Daha sonra müzik çalmaya baslar ve katılımcılar balonları havaya atarak karışmasını sağlarlar. Müzik durana kadar amaç, balonların tamamını olabildiği kadar havada tutmak ve yere düşmelerini önlemeye çalışmaktır. Müzik durduğu zaman herkes en yakınındaki balonu yakalayarak, ellerindeki balonun üzerinde ismi yazan kişiyi bulmaya çalışır.
Not: Zamana ve katılımcıların isteğine bağlı olarak aynı oyun iki-üç tur halinde de oynanabilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder